VANLIGA FRÅGOR
Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

BESTÄLLNING
Nej, tyvärr inte. I dessa fall föreslåt vi att du istället lägger två olika order, om du önskar få standardprodukterna snabbare.
För att vara säker på att inte missa våra erbjudandet och rabattkoder kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut ungefär 1 gång i månaden med inspiration och erbjudanden!

LEVERANS
Vi levererar med DHL, Postnord eller UPS.
Leveranstiden är 2-4 dagar, för måttillverkat gäller ca 3 veckor.
Tyvärr kan vi inte påverka leveranstiden på måttillverkade order. De tillverkas alltid i kronologisk ordning efter orderdatum. Leveranstiden är cirka 3 veckor då det ibland går snabbare än 3 veckor, och ibland tar någon dag extra – det beror lite på hur många inkomna order vi har fått.
Fraktkostnaden är 9,99€ respektive 19,99€ för längre gods (över 110cm). För order över 150€ är det fri frakt!
Har ditt köp gått igenom får du en orderbekräftelse direkt när köpet har gjorts. Glöm inte att kolla skräpkorgen ifall den ligger där!
När din order har blivit packad och skickad från oss får du ett mail. Efter det tar det 1-2 dagar innan ditt paket kommer fram.
Nej, efter att köpet är genomfört kan du inte ändra i din beställning. Glömde du något kan du göra en ny beställning och är det något du ångrar kan du skicka varan i retur till oss sedan.
Vi debiterar en avgift på 50€ för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

BETALNING
Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. I samband med din registrering använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.fi
För att vara säker på att inte missa våra erbjudandet och rabattkoder kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut ungefär 1 gång i månaden med inspiration och erbjudanden!
Har du valt faktura som betalningssätt hittar du den på ditt konto hos Klarna.
Logga in på ditt konto hos Klarna för att se all information om din faktura. Där kan du bland annat se förfallodatum, belopp, köpdatum med mera.
Beloppet betalas tillbaka på samma konto som pengarna drogs från.

RETURER
Om produkten inte passar i ditt fönster kan du returnera den till oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten.
Ja, om du önskar utnyttja din returrätt, står du som kund för returkostnaden
Behöver du reklamera en produkt gör du det via vårt onlineformulär.
Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du som konsument kontaktar Hasta inom ångerrätten 14 dagar via mail eller genom att registrera returen via hemsidan.
Skicka tillbaka din vara inom 30 dagar efter att du har registrerat din retur. Har vi inte mottagit din retur inom denna tid, så utgår vi ifrån att du har bestämt dig för att inte skicka tillbaka din vara, och avslutar ditt returärende.
Väljer du att utnyttja ångerrätten, står du som kund för returkostnaden.
OBS! Ångerrätten gäller ej måttillverkade eller specialbeställda varor.
Så här returnerar du en produkt:
- Registrera din retur här inom 14 dagar efter att du mottagit din vara.
2. Packa godset väl, om möjligt i originalförpackning för att undvika transportskador. Produkten måste returneras i originalskick inklusive förpackning och vara i säljbart skick.
3. Boka frakten med valfritt fraktbolag. Vi rekommenderar starkt att du använder dig av en spårbar och försäkrad fraktservice när du skickar tillbaka en vara till oss. Spara alltid inlämningskvitto för att kunna spåra din leverans.
För att byta din vara behöver du göra en retur och sedan lägga en ny beställning på den produkt du vill ha. Detta gäller ej för måttillverkat där vi tyvärr inte kan erbjuda returrätt.
Du får öppna förpackningen och kika på produkten, men om produkten är använd, förstörd eller på något annat sätt påverkad så att den inte går att sälja vidare kan vi tyvärr inte godkänna en retur. Därför är det viktigt att du sparar ytterkartongen så du kan använda samma vid returen och att du packar produkten lika fint som den kom packad till dig.
Nej, vi kan tyvärr inte lämna returrätt på måttillverkade eller kapade produkter eftersom att de är specialanpassade efter just dina mått.
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta oss på +46(0) 221 100 eller chatta med oss (vardagar 9-15),
eller maila [email protected] så hjälper vi dig!